KYSYMYKSIÄ & VASTAUKSIA

IP-TV

Multi-TV ohjeet löydät täältä: Multi-Tv

Toimiiko vanha digiboksi vai pitääkö olla IP-TV boksi kytkettynä televisioon? Vastaus: Vanha digiboksi toimii vielä, mutta katseltaessa IP-TV:tä Nu-Netin kuidun kautta pitää olla jokaiseen tv:hen IP-TV-boksi.

Kuinka monta IP-TV-boksia voi kytkeä modeemiin?

Vastaus: Pitää kysyä IP-TV palveluntarjoajalta. Nu-Net konfiguroi portit 3 ja 4 IP-TV:tä varten. Jos käytössä on enemmän kuin 2 IP-TV-bokseja, pitää ostaa kytkin mistä jaetaan yhteys useammalle IP-TV-boksille. Huomaa että Internet-, VOIP- ja IP-TV-palveluja varten pitää olla erilliset kytkimet.

Kuinka monta porttia on modeemissa IP-TV:tä varten?

Vastaus: 2 kappaletta, portit 3 ja 4.

Toimivatko HD-lähetykset tämän päivän IP-TV-bokseissa vai pitääkö niitä vaihtaa vuoden jälkeen? Vastaus: Tämän päivän IP-TV-bokseissa on HDMI-portti ja niissä toimii HD- lähetykset.

Onko olemassa kovalevyllä varustettuja IP-TV-bokseja?

Vastaus: Kyllä, mutta ensiksi on varmistettava palveluntarjoajalta että kyseinen IP-TV-boksi on yhteensopiva palvelun kanssa.

Onko vaihtoehtoja mistä hankin IP-TV-boksin?

Vastaus: Voit ostaa sen mistä tahansa, kunhan palveluntarjoaja hyväksyy boksin.

Voiko Ethernet-kaapelin sijaan käyttää ”Homeplug-järjestelmää”?

Vastaus: On mahdollista, testattu huonoilla ja hyvillä tuloksilla, riippuu täysin kodin sähköistyksestä.

Mikä on tilanne paikallis-tv:n kanssa?

Vastaus: Riippuu täysin IP-TV:n palveluntarjoajalta.

INTERNET

Onko modeemissa palomuuri? Jos on, voinko itse avata portteja esim. IP-kameraa tai web-palvelinta varten? Vastaus: Modeemissa on palomuuri missä toimii NAT. Jos portteja pitää avata, ota yhteys Nu-Netin tukeen.

Onko mahdollista kytkeä wlan-toistin modeemin wlaniin?

Vastaus: Kyllä, voi vaatia lisäkonfigurointia. Ota yhteys Nu-Netin tukeen.

Kuinka monta porttia on modeemissa tietokoneita varten?

Vastaus: 2 kappaletta, portit 1 ja 2.

Voinko käyttää vanhaa reitittyä modeemia kytkimenä?

Vastaus: Emme suosittele sitä. Voi aiheuttaa ongelmia kuituliittymässä.

Miten voin jatkaa käyttää @multi.fi sähköpostiosoitteeni?

Vastaus: Jos teillä on aikaisemmin ollut PSP:n sähköposti ja ADSL, ja irtisanotte liittymän, on mahdollista pyytää että sähköposti jää voimaan. Kysy ensiksi hintaa, vuosimaksu pitää olla noin 20€.

Minulla on ”jaettu Internet” ja en pysty lähettämään sähköpostia @multi.fi osoitteesta? Vastaus: Tämä johtuu siitä, että PSP ei salli tätä, ellet halua muuttaa sähköpostin tarjoaja, on kiertoteitä – lähtevän postin asetukset pitää olla mail.nunet.fi.

Keneltä pyydän apua jos talon sisäinen verkko ei toimi?

Vastaus: Talon sisäinen verkko on asiakkaan vastuulla.

PUHELIN / VOIP Saanko pitää vanhaa puhelinnumeroani vaihtaessani IP puhelimeen?

Vastaus: Kyllä

Toimiiko faksi sen jälkeen kun VOIP on otettu käyttöön?

Vastaus: Nu-Net ei voi taata että faksi toimii. Palveluntarjoajia kysymällä on selvinnyt että ei toimi tyydyttävästi.

Vaatiiko VOIP-liittymä Internet-liittymää?

Vastaus: Ei, ota yhteys Nu-Netin tukeen.

YLEISTÄ

Kenelle soitan ongelmatilanteessa, ja kuinka nopeasti saan apua?

Vastaus: Ota yhteys lähimpään yhteyshenkilöön tai soita Nu-Netin tukeen tai jätä vikailmoitus numeroon  GLH Netsolutions 050-4477674.Nu-Netin tukihenkilönä toimii GLH Netsolutions 050-4477674. Normaali työaika on arkisin 8:00–16:00. Viimeistään seuraavana arkipäivänä GLH Netsolutions ottaa yhteyttä.

Pitääkö modeemia suojata ukkossuojalla? Kuka maksaa jos ukkonen rikkoo modeemin? Vastaus: Kyllä, asiakas maksaa.

Miten tehdään kun irtisanotaan Soneran liittymiä?

Vastaus: Soita Soneran asiakaspalveluun 0200 17000 (mpm/pvm, myös jonotusajalta) ma-pe 8-20, la 9-16:30.

Miksei ole olemassa enemmän kysymyksiä ja vastauksia?

Vastaus: Niitä tehdään tarpeen mukaan.

Comments are closed.